יום שישי, 23 באוקטובר 2009

אימון אישי באמצעות שירים - על מה מדובר?

כולנו אוהבים מוזיקה ואוהבים לשמוע שירים. על כולנו שירים רבים משפיעים, נותנים לנו משמעות, ומסייעים לנו נפשית ובעיקר משנים לנו את מצב הרוח.

האימון האישי (Coaching) היא שיטה שמתפתחת מאד בארץ בשנים האחרונות שמסייעת לאדם לשפר את עצמו ולהצליח להניע את עצמו לבצע שינויים ופעולות שיאפשרו לו חיים שלמים וטובים יותר.

אני טוען כבר מספר שנים, כי האימון האישי היה כאן מאז ומעולם ברבדים שונים של התרבות שלנו אך יותר מכל במוזיקה, שירה, ספרים וסתם מאמרים בעיתון.
השאלה מה אנחנו עושים עם זה ואיך אנחנו משתמשים בידע הרב שהצטבר לטובתנו.

ישנם אומנים בעלי כשרון כתיבה נהדר שבמשך שנים יוצרים אומנות חינוכית (גם אם לא במתכוון) ובאמצעות הטקסטים שלהם ניתן להתגבר על פחדים, על התחלות חדשות, על ניצול הזדמנויות, על ספקות, על ניהול משברים, על אהבה, על התמקדות במטרה ועמידה ביעדים, על הימנעות מתירוצים ומעשיות ובאופן כללי על יצירת אקלים של חיים טובים יותר.

את האומנים האלה כולם מכירים ובינהם: שלום חנוך, אריק איינשטיין, יהודה פוליקר, אביב ויהונתן גפן, מיכה שיטרית, אביתר, מאיר ואהוד בנאי, ארקדי דוכין, עידן רייכל, מאיר אריאל, חוה אלברשטיין, סאבלימינאל, אהוד מנור, עוזי חיטמן, שלמה ארצי, מיקי גבריאלוב, מוש בן ארי, עמיר בניון, שלומי שבן, שלומי ולאה שבת, אסף אמדורסקי, ירמי קפלן ועוד רבים וטובים.

בבלוג הזה אני אנסה להביא את הפרשנות שאני מוצא בשירים שונים ומה ניתן להפיק מהם לטובתי וגם אם מדובר בשורה אחת בשיר שאומרת המון.

מי לא מכיר את דקלום הטיפים הזה? זה אמנם קצת קלישאתי אבל אפשר למצוא כמה עצות נחמדות בקטע.



Ookami El Lobo

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה