יום שישי, 23 באוקטובר 2009

ספרים רבותי, ספרים!

לא רואה ממטר
מוקי
מילים: מוקי
לחן: פילוני


אנ'לא רואה ממטר - אבל אני עומד
הראש לא בסדר - אני לא מתנגד
אורח רק לרגע - ואיכשהו שורד
רואים על הפנים - אנ'לא בעניינים.

דרושה שלוה פנימית - אבל איפה אני אמצא אותה?
הפסקה רגעית - לא רוצה לצאת מהמיטה
אני לא ממש יציב, מסתכל מסביב
מתי יגמר החורף ויבוא אביב?
כולם רצים למרחקים ארוכים
הרחוב נראה כועס, המבטים ריקים
הם משחקים אותה קשוחים או רכים בהתאם לנסיבות
קונים ספרים שמסבירים איך צריך לחיות
אבל יש בי אהבה והיא תנצח
אני נשאר מי שאני, לא מתווכח
מי שאין לו - לא יהיה לו
מי שיש לו - רק רוצה עוד
לפעמים הלב נשבר אבל לא מפסיק לרקוד.

אנ'לא רואה ממטר...

אני כותב משמע אני קיים
אני אוהב זה זורם בתוך הדם
נוגע בשמיים ולא ברגע מסוים
אף פעם לא אומר אף פעם אין לי דת או כת
ויודע שאין שום דבר בטוח או מוחלט
העיניים פקוחות בשביל לראות את הכל ויותר
אנשים קשים מחפשים ריגושים - אני מראש מוותר
איך זה נראה כשאין ברירה? אני מראש מוותר
איך זה מרגיש כשאין בחירה? אני מראש מוותר
ואם אפשר להיות רחוק ולהרגיש קרוב
אז העולם הזה גדול עלי רוצה לעזוב
אני חי בתוך בועה, לאף אחד אין כניסה
נשאר לי רק לשיר שירים הנשמה צריכה כביסה.



מוקי הוא ללא ספק אחד הזמרים עם הטקסטים הכי נוקבים וחזקים שלא חושש להגיד,לבעוט ולתת בראש.
מוקי מדבר בשיר זה על להיות נאמן לעצמך ולהיות מי שאתה.

באחת השורות הוא מתאר: קונים ספרים שמסבירים איך צריך לחיות

אני מניח שמוקי התכוון לכך שאסור לנו לאכול כל קלישאה ולוקש שמוכרים לנו אבל אני נוטה שלא להסכים איתו במקרה זה.

מצד אחד יש הרבה מקורות מידע ומרוב מידע אפשר רק להתבלבל אבל אם תאמינו בדרך שלכם ותקחו מספרים שונים את מה שמתאים לכם, מה טוב.

אחד הטיפים הטובים שקראתי בספר של אחד מהמאמנים המוכרים בעולם רובין שארמה הוא שלא חייבים לקרוא את כל הספר. אפשר לקרוא חלקים שמעניינים, ראשי פרקים או כל חלק אחר שמתחשק לנו.

הידע בספרים הוא כה רב שכל אחד יכול לקחת לעצמו מידע רלוונטי עבורו.

חשוב מאד לקרוא ספרים ולאו דווקא ספרי אימון מסחריים אלא גם ספרי מתח, רומנים, מדע בדיוני או כל מה שמפרה אותנו ועושה לנו טוב.

סופר כמו ז'וזה סארמאג'ו (על העיוורון, האדם המשוכפל ועוד רבים) נותן נקודות מבט מדהימות על החיים ועל חוכמת וניסיון חיים. אני ממליץ לקרוא את ספריו עם עיפרון ולכתוב נקודות מעניינות על דף או על הכריכה הפנימית ולהפנים את פנינות החוכמה שמסתתרות בתוך ספריו.

כמובן שאני ממליץ גם על ספרים אחרים העוסקים באימון עסקי, מכירות, הורות, מיסטיקה ודתות, פסיכולוגיה וכדומה שיכולים לתת לנו עוד ועוד מידע על ההתנהלות הרצויה לנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה